2 3 4 5 6 7 8 9 10

Saturday, March 28, 2015

ဂီတ အႏုပညာ၏တန္ဖိုး




“လူတို႔ႏွလံုးသား အမုန္းမပြားၾကဖြယ္..၊ ေမတၱာဆြတ္ၿဖန္း အခ်စ္ပန္းလိႈင္ၾကြယ္..၊ အၾကင္နာတရားေတြ ထားမွ စိတ္ထားၿမတ္မယ္..၊ ေစတနာေတြ မုိးေဆြရြာ ၿဖိဳးေ၀ပါကြယ္..၊ ႏွလံုးသား၀ယ္ အမုန္းတရားကြယ္..၊ အၿပံဳးမ်ားၾကြယ္ .. လွေစဖြယ္..”
“ စိန္ေရႊ ရတနာ နီလာပုလဲ..၊ စီကာဆြဲမွ လွမယ္ မထင္ဖြယ္၊ အလွဆိုတာ အစဥ္အၿမဲ…သခၤါရပဲကြယ္၊ ရိုးသားသိမ္ေမြ႔ သေဘာကၿဖဴစင္..၊ ေလာကကို အလွဆင္ႏိုင္လိမ့္မယ္.၊ အစဥ္အၿမဲဘ၀ လွပေရးကြယ္..၊ ရင္ထဲက အလွသာေရြးခ်ယ္..၊ အၿပံဳးလွလွ ၿပံဳးၾကပါမယ္ကြယ္.. အမုန္းစကားမဆိုၾက အစဥ္သာတကယ္..၊ ႏွလံုးသားကို အလွဆင္ပါကြယ္..”
နံနက္ခင္းရဲ ့အလွကို သည္လုိ က်က္သေရမဂၤလာရိွလွတဲ့ ေတးသံစဥ္ေတြနဲ ့အတူ ခံစားနားဆင္ရတဲ့ အရသာဟာ တကယ္ပဲ စိတ္ေအးခ်မ္းဖြယ္ ေကာင္းပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္က အေမက သီခ်င္းဆိုသိပ္ေလ့ရိွတယ္။ “လူကေလးရယ္ငို၊ ခုိဖမ္းလုိ ့ေပး၊ ခိုၿဖဴခုိၿပာနက္ကယ္ ဖမ္းခက္လွေသး” အေမ ဒီသီခ်င္းဆိုတိုင္း ခိုဖမ္းတာ  တခါမွ ခုိ မမိေပမယ့္ အေမ့ရဲ ့စည္းခ်က္အသံအနိမ့္အၿမင့္ေအာက္မွာ ကြ်န္ေတာ္ ေအးခ်မ္းစြာ အိပ္ေပ်ာ္ခဲ့ရတဲ့ညေတြ မနည္းပါဘူး။ လူေတြဟာ ငယ္စဥ္ကေလးကတည္းက ေသာတအာရံုခံစားမႈနဲ ့အတူ ဂီတအေပၚမွာ မသိမသာ ေပ်ာ္၀င္လာတတ္ၿခင္းပါ။ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခါ အေဖကိုယ္တိုင္ ၀ယ္ေပးခဲ့ေသာ ဂစ္တာေလးတစ္လက္ဟာလည္း ကြ်န္ေတာ့္ဘ၀၏ တန္ဖိုးအထားရဆံုး အမွတ္တရၿဖစ္မိတဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုပဲေပ့ါ။
သာယာၿငိမ့္ေညာင္းတဲ့ ဂီတအေပၚ အသံေနအသံအထားအေပၚမွာ လူေတြဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကတယ္၊ အေလးထားတတ္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို ဆရာဦးေအာင္သင္းေဟာတဲ့ စာေပေဟာေၿပာပြဲတစ္ခုမွာ ကြ်န္ေတာ္နားေထာင္ဖူးစဥ္က သံပရာသီးေရာင္းသမားေလးအေၾကာင္းကို အမွတ္ရမိေသးတယ္။ ဆရာေဟာတာက လူေတြဟာ အလွအပအေပၚ အႏုပညာအေပၚ ခံစားခ်င္ ေပ်ာ္၀င္ခ်င္ၾကတယ္ဆိုတာေပ့ါ။ သံပုရာသီး ေရာင္းသမားက သမရိုးက် ေအာ္ေရာင္းမယ္ဆိုရင္ေပ့ါ။ “သံပုရာသီးေဟ့၊ သံပုရာသီး တစ္လံုး ၅ ၿပား၊ ၀ယ္ခ်င္ရင္ ၀ယ္၊ မ၀ယ္ခ်င္ရင္ေန..” ဆိုရင္….  “ ဟ.. ဘာလဲဟ.. ေရာင္းတာက သံပုရာသီး..အသံက ခ်ဥ္စုပ္စုပ္နဲ ့ ရိုက္လႊတ္လိုက္ရမလား ၿဖစ္မွာပဲေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ သံပုရာသီးသည္က ဒီလိုမေအာ္ဘူး..သူက အသံေနအသံထားနဲ ့ အသံအနိမ့္အၿမင့္နဲ ့ စာခ်ိဳးစာက်နဲ ့လာတာတဲ့။ ငယ္ငယ္က ကေလးေလးေတြ မူလတန္းစာပုဒ္ေလး ေအာ္ဖတ္သလိုေပ့ါဗ်ာ။
“ သံပုရာသီး..သံပုရာသီး…တစ္လံုး….. ၅ ၿပား၊ ၀ယ္ခ်င္ရင္…… ၀ယ္၊ မ၀ယ္ခ်င္ရင္….ေနၾက၊ အေ၀းၾကီးေရာက္မွ လွမ္းမေခၚနဲ႔၊ ၿပန္မလာေတာ့ဘူး”
အသံေနအသံထားေကာင္းလြန္းေတာ့.. ဆရာဦးေအာင္သင္းက သူ႔ရဲ ႔ ပံုမွန္အားေပးေနၾက ေဖာက္သည္တစ္ဦး ၿဖစ္သြားခဲ့တာေပ့ါ။

အသံသာယာမႈကို လူတိုင္းကလိုခ်င္ၾကပါတယ္.။  ဇာတ္ေတာ္ေတြထဲမွာ ဖတ္ဖူးမိတာ တစ္ခု အမွတ္မိရတယ္။ ကရ၀ိတ္ငွက္ရဲ ့အသံဟာ သူ႔အသံၾကားမိသူတိုင္းက ေနာက္ထပ္မၾကားရမေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို စိတ္ႏွလံုးညႊတ္ႏူးေပ်ာ့ေၿပာင္းေစတယ္ တဲ့။ ကရ၀ိတ္ငွက္အသံေတာင္ ဒီေလာက္ေကာင္းေနရင္ ေလာကမွာ အတုမရိွတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ ့အသံေတာ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မ်ား သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းလိုက္မလဲေပ့ါ.။ ေနာက္ထပ္ဇာတ္ေတာ္လာ ဂီတအသံေတြထဲမွာ ဖတ္ဖူးတာ ပဥၥသိခၤ နတ္ေစာင္းသံ..။ သူ ႔ရဲ ့ေစာင္းသံမ်ားတီးလိုက္ရင္ ၾကားမိသမွ် နတ္ကညာ၊ နတ္တကာ၊ လူတကာတို ့ပံုမွန္ ရပ္တည္ၿခင္း မစြမ္းႏိုင္ပဲ ေငးမိႈင္ခ် ရတယ္ဆိုပဲ။

Friday, March 27, 2015

ပ်ဥ္းမငုတ္တုိ



ပ်ဥ္းမငုတ္တုိ
ဖုထစ္ရြတ္တြ ငွက္ဠင္းတသို႔
ပ်ဥ္းမငုတ္တို သက္ၾကားအုိသည္
ကုန္းမုိထက္တြင္ တပင္တည္း…။
ခြဆံုအေကြး သစ္ကိုင္းေဆြးလည္း
အေဖးတက္လာ  အုိင္းအမာသို႔
က်ယ္စြာဟက္ပက္ ၿခအိမ္ပ်က္…။
ကုန္းမုိးကမ္းပါး ေၿမပတ္ၾကားတြင္
စစ္သားခေမာက္ ပိန္ေၿခာက္ေၿခာက္လည္း
စစ္ေရာက္စခန္း လက္ၿပညႊန္း…။

ထိုပင္ငုတ္တို ပ်ဥ္းမအိုသည္
စစ္ကိုလည္းၾကံဳ ၿခအံုလည္းၿဖစ္
ဓားထစ္လည္းခံ ေနလွ်ံလည္းတိုက္
ေလၿပင္းခိုက္လ်က္ မငိုက္ဦးေခါင္း
ေႏြသစ္ေလာင္းေသာ္
ရြက္ေဟာင္းညွာေၾကြ ရြက္သစ္ေ၀၍
ေလၿပည္ထဲတြင္ ငယ္ရုပ္ဆင္သည္
အသင္ေယာက်္ား ေကာင္းတကား။    ။
                                 မင္းသု၀ဏ္


…………………..
ပ်ဥ္းမငုတ္တို ကဗ်ာသည္ The Worlds Great living Poets အမည္ရိွ အေမရိကန္ႏိုင္ငံထုတ္
ကမ ၻာ့သက္ရိွကဗ်ာဆရာၾကီးမ်ား ကဗ်ာစာအုပ္တြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည္။

★ BIA/ BDA ေခတ္ စစ္သီခ်င္း ★

ေတာ္လွန္ေရးေန႔ ဆုေတာင္း





ငါ့ညီေၿပာင္၀င္း၊ ေမာင္သစ္ဆင္း
သင္တုိ႔စိတ္ေၿပာင္း၊ တို႔လည္းေၿပာင္း၏
မေကာင္းအစ ေႏွာင္းမလွ။
အေၾကာင္းၿပၾက တေပါင္းလ။
ကေဇာင္းကထ ခါးေတာင္းမ။
ထိုသတင္းေၾကာင့္
ၿမိဳ႕တြင္းတပ္စြဲ၊ နိပြန္ရဲတို႔
ၿမိဳ႕ထဲ သူ႕တပ္၊ ၿမိဳ႕ကိုပတ္၏
လွံစြပ္ ေနေရာင္၊ တေၿပာင္ေၿပာင္ႏွင့္
အာေပါင္ အာရင္း၊ အာသံၿပင္းႏွင့္
နင္းမွ ႏွိမ္မွ၊ စစ္မာန္ၿပ၏
အာရွလူငယ္၊ လူမမယ္တို႔
အံ့ဖြယ္ေနနီ၊ တို႔စစ္သည္ကို
ရံုးရည္ဖက္ၿပိဳင္၊ ဘယ္ခံႏိုင္အံ့
လွန္႔လည္း လွန္႔၏
မခန္႔စေတာင္း၊ အဟန္႔ေကာင္းတို႔
ကေဇာင္းရြာဆီ၊ တိုက္မည္ခ်ီေသာ္
ၿမိဳ႕ေပၚက်န္ရိွ၊ မိရင္းဘရင္း
သားခ်င္းတ၀၊ ၾကင္နာစတို႔
ၫိႈးလွမ်က္ႏွာ၊ မသာယာကို
ငါလည္း ၿမင္မိ မခံခ်ိ။
တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္၊ သံုးေလးရက္တည့္
နိပြန္တပ္ေခါက္၊ ၿပန္မေရာက္ခဲ့
ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္၊ ဆယ္ရက္လြန္လည္း
နိပြန္ေၿခရာ၊ တက္မလာခဲ့
“ၾကားပါေလစ၊ အုိအမတို႔
‘မိုးက်လက္နက္’ *၊ လူငယ့္လက္တြင္      ( * မဟာမိတ္တပ္မွ ေလယာဥ္ၿဖင့္ ခ်ေပးေသာ ေသနတ္ကို ဆုိလုိသည္။ )
စၾကာေနနီ၊ ကေဇာင္းဆီ၀ယ္
ခ်ီသမွ်ၿမဳပ္၊ တပ္မရုပ္ဘဲ
အၿပဳတ္ခံၾက၊ ဇာေနယ်” ဟု
ခ်ီးပစကား၊ ၾကားလိုက္ရေသာ္
ၿမိဳ ႔ေတာ္တိုက်ိဳ၊ ၿမိဳ႕ထိုထိုက
အုိအို မင္းမင္း၊ မိရင္း ဘရင္း
သားခ်င္းကစ၊ အိမ္ရွင္မတို႔
ၫိႈးလ်မ်က္ႏွာ၊ မသာယာကို
ငါ့မွာ ေတြးၾကည့္ ေၾကကြဲမိ။
ငါ့ညီေၿပာင္၀င္း၊ ေမာင္သစ္ဆင္း
သင္းတို႔စိတ္၀ယ္၊ နယ္ခ်ဲ႕စိုးမိုး
မုဆိုးစင္စစ္၊ မၿဖစ္ေစခ်င္
ငါတုိ႔တြင္လည္း
ဘ၀င္မက်၊ ဘ၀မေၿပာင္
သားေကာင္စင္စစ္၊ မၿဖစ္ေစလို
ကြင္းရလို၏
ၾကာညိဳငါးခိုင္၊ အေမႊးတိုင္ႏွင့္
ညႊတ္ယိုင္ဆုေႁခြ၊ အမွ်ေ၀သည္
ေမြေတာ္ တိဂံုရိပ္မွာတည္း။           ။


ေဇာ္ဂ်ီ ( ၁၉၆၈ )


Thursday, March 26, 2015

တုိ႔တုိင္းၿပည္ ( ေဇာ္ဂ်ီ )



ထေလာ့ၿမန္မာ၊ အုိၿမန္မာတုိ႔
တုိ႔ရြာ တုိ႔ေၿမ၊ တုိ႔ရြာေၿမ၀ယ္
ေစတီ စပါး၊ မ်ားလည္း မ်ား၏
မ်ားပါေလလဲ၊ တမြဲမြဲႏွင့္
ဆင္းရဲကာသာ၊ ကာလၾကာလွ်င္
ယာစကာမ်ိဳး၊ တညိႈးညိႈးႏွင့္
ပုထိုးၿမင့္ေမာင္း၊ ေက်ာင္းၾကိဳ ေက်ာင္းၾကား
လွည့္လည္သြားလ်က္
မစားေလရ၊ ၀မ္းမ၀၍
ဆြမ္းမွ် မတင္ႏိုင္ ရိွမည္တည္း..။

ထေလာ့ ၿမန္မာ၊ အုိ ၿမန္မာတုိ႔
တုိ႔ရြာ တုိ႔ေၿမ၊ တုိ႔ရြာေၿမ၀ယ္
ေရခ်ိဳေသာက္ရန္၊ ၿမစ္ေခ်ာင္းကန္ႏွင့္
သီးႏွံခ်ိဳပ်ား၊ မ်ားလည္း မ်ား၏
မ်ားပါေလလဲ၊ တမြဲမြဲႏွင့္
ဆင္းရဲကာသာ၊ ကာလၾကာလွ်င္
ၿမင္သာၿမင္ရ၊ မစားရ၍
ေတာကၿပိတၱာ ၿဖစ္မည္တည္း။

ထေလာ့ၿမန္မာ၊ ၿမန္မာထေလာ့
အားမေပ်ာ့ႏွင့္၊ မေလ်ာ့လံု႔လ
သူကစ၍၊ ငါကအားလံုး
လက္ရံုးၿမားေၿမာင္၊ ဉာဏ္ၿမားေၿမာင္ႏွင့္
စြမ္းေဆာင္ၾကေလ၊ ေဆာင္ၾကေလေလာ့
ဤေၿမ ဤရြာ၊ ဘယ္သူ႔ရြာလဲ
ဤယာစပါး၊ ဘယ္သူ႔စပါးလဲ
ထားေလာ့တာ၀န္၊ ပြန္ေလာ့ လုပ္ငန္း
ဉာဏ္ေ႔ရွပန္း၍
တစ္၀မ္းတစ္စိတ္ ညီေစသတည္း။      ။

ေဇာ္ဂ်ီ ( ၁၉၃၅ )

ကမ ၻာသစ္ ၿမန္မာ Fan Page


Wednesday, March 25, 2015

ဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ လူမႈဆက္ဆံေရး

 



            ❖ ဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ လူမႈဆက္ဆံေရး (၁)

လူ႔ေဘာင္ပတ္၀န္းက်င္တြင္ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ဆက္ဆံၾကရာ၌ နားလည္မႈ၊ ယံုၾကည္မႈ၊
စရိုက္တူမႈ တို႔ျဖင့္ ေပါင္းသင္းၾကသည္။ သို႔ေသာ္တူညီမွသာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံနိုင္မည္ဆိုလွ်င္
စစ္မွန္ေသာ လူမႈဆက္ဆံေရးမျဖစ္နိုင္ပါ။ လူအမ်ိဳးအမိ်ဳးစိတ္အေထြေထြဆိုသည့္အတိုင္း တစ္ေယာက္ႏွင့္
တစ္ေယာက္ သည္မတူညီနုိင္ပါ။ မတူနိုင္ေသာ စရုိက္၊ စိတ္ဓါတ္၊ပတ္၀န္းက်င္ကို တူညီသမွ် တူညီေအာင္ ညိွနိုင္မွသာ လွ်င္ ေကာင္းမြန္ေသာ လူမူဆက္ဆံေရးျဖစ္နိုင္ေပမည္။
ဗုဒၶဘာသာတြင္ ဗုဒၶၿမတ္စြာသည္ လူမႈဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္တြင္ အဆင္ေျပနိုင္ေစရန္ (၃၈) ျဖာ မဂၤလာ
တရားကိုေဟာၾကားခဲ့သည္။ ၾကီးသူကို ရိုေသ၊ ရြယ္တူကိုေလးစား၊ ငယ္သူကို သနား ဟု အစဥ္အလာ
ရိွခဲ့ပါသည္။ ၾကီးသူကိုရိုေသျခင္းတြင္ ရာထူးဂုဏ္သိန္အသက္ၾကီးေသာသူကို ရိုေသရမည္ဆို ျခင္းထက္ မိမိတို႔၏ စိတ္အတြင္းသာ ယဥ္ေက်းမႈကို ရိုေသျပရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ရြယ္တူ၊ ငယ္သူမ်ားတြင္လည္း ထို႔အတူပင္ ပုဂၢိဳလ္ပိုင္းကို ေလးစား၊ သနားရျခင္းထက္ မိမိတို႔၏ စိတ္ဓါတ္ယဥ္ေက်း မႈကို ဂရုစိုက္ရျခင္း
 ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျပင္ပိုင္းတြင္ လူအခ်င္းခ်င္းမႈ၍ ဆက္ဆံရျခင္းထက္ မိမိတို႔၏ စိတ္ဓါတ္
ယဥ္ေက်းမႈကို မႈတည္၍ ဆက္ဆံရျခင္းက ပို၍ေကာင္းမြန္ပါသည္။

မိမိတို႔ထက္ အသက္ဂုဏ္၀ါၾကီးသာေရွ႔တြင္ ေခါင္းငံု၍ ကိုယ္ကို ကိုင္းညြတ္ကာသြားျခင္းသည္ ထိုၾကီးသူကို ရိုေသျခင္းလား..မိမိ၏ စိတ္ယဥ္ေက်းမႈကို ရိုေသျခင္းလား ဟုစဥ္စားရေပမည္။
လူမႈဆက္ဆံေရးေကာင္း မြန္မႈကို မိမိတို႔ ဗုဒၶဘာသာတြင္ ကိုယ္ဟန္အမူအရာ၊ ႏႈတ္ေျပာဆိုမႈ
 ေကာင္းျခင္းျဖင့္ မျပည့္စံုေသးပါ။ အဆင္ေၿပညီညြတ္စြာ ေျပာဆိုလႈပ္ရွားျခင္းႏွင့္သာဆိုလွ်င္ ဟန္ေဆာင္မႈ သက္သက္သာ ျဖစ္နိုင္ပါသည္။ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကို အျပင္ပန္းတြင္ အေကာင္းဆံုးေပါင္းသင္း
ဆက္ဆံျပီး အတြင္းပန္းတြင္ မၾကည္ျဖဴမနွစ္သက္ လွ်င္ မွန္ေသာ ေကာင္းေသာ ဆက္ဆံေရးမျဖစ္နိုင္ပါ။
 မိမိတို႔ ဗုဒၵဘာသာတြင္ ကိုယ္၊ႏႈတ္၊စိတ္ သံုးပါးညီညြတ္ေသာ လူမႈဆက္ဆံေရးကိုသာ
ဗုဒၶၿမတ္စြာေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။
လူမိုက္နွင့္မေပါင္းနဲ႔၊ ပညာရိွလူလိမၼာႏွင့္ေပါင္းသင္ပါ ဟု မဂၤလာသုတၱန္တြင္ ပါ၏။ ထိုေပါင္းသင္း
ဆက္ဆံေရးကို ဗုဒၶၿမတ္စြာသည္ အေပၚယံပိုင္းတြင္သာမက အတြင္းပိုင္းကို ထြင္းေဖာက္၍ျမင္ကာ
 ေပါင္းသင္းဆက္ ဆံေစခဲ့ပါသည္။ လူမိုက္ ႏွင့္ လူလိမၼာကို မိမိတို႔သည္ လူမိုက္လကၡဏာ လူလိမၼာ
လကၡဏာတို႔ျဖင့္ အမွန္ဆံုးခြဲျခားနုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။

Tuesday, March 24, 2015

ေခတ္မီၿခင္းနဲ႔ ေခတ္ဆန္ၿခင္း ( လူထုစိန္၀င္း )


    ရန္ကုန္ၿမိဳ႔လယ္မွာ အဂၤလိပ္စကားေၿပာသင္ ဆရာ အၿဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ လုပ္ခဲ့တာေၾကာင့္ ေရႊၿမိဳ႔ေတာ္ၾကီး ရဲ ႔ “ေရေပၚဆီ” လုိ႔ သတ္မွတ္ႏိုင္တဲ့ အလႊာထဲက လူငယ္ လံုမငယ္ေလးေတြနဲ႔ အထိအေတြ႔ မ်ားပါတယ္။
    ၁၉၈၀ ေလာက္ကဆုိေတာ့ ခုေခတ္လုိ ကုမၸဏီေတြဘာေတြ  ရိွၾကေသးတာ မဟုတ္တဲ့အၿပင္ ႏိုင္ငံၿခားသြားဖုိ႔ အခြင့္အလမ္း ကလည္း အလြန္နည္းတာေၾကာင့္ အဂၤလိပ္စကားေၿပာ သင္တာ ေခတ္မစားလွေသးပါဘူး။ အဲဒီကာလက ႏိုင္ငံၿခားသြားခြင့္ ရေနတာက သေဘၤာသားနဲ႔ ဆရာ၀န္ေတြသာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္တန္းလာတတ္တဲ့ အထဲမွာ ဆရာ၀န္နဲ႔ ေဆးေက်ာင္းသားေတြ၊ သေဘၤာသားေတြနဲ႔ သေဘၤာလုိက္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားေနသူေတြ၊ သေဘၤာအင္ဂ်င္နီယာ အင္ဂ်င္ကဒက္ လုပ္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားေနသူေတြ မ်ားပါတယ္။ ဒီလူေတြအားလံုး အမ်ားအားၿဖင့္ ရန္ကုန္ ေရႊၿမိဳ႔ေတာ္ရဲ ႔ လူကံုထံ အသိုင္း အ၀ိုင္းကသာ ၿဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။

    လူကံုထံ အသိုင္းအ၀ိုင္းက ဆုိေတာ့ သံုးႏိုင္၊ စြဲႏိုင္၊ စားႏိုင္၊ ေသာက္ႏိုင္ၾကရံုေလာက္သာမက ၿဖဳန္းလည္း ၿဖဳန္းႏိုင္ၾက ပါတယ္။ ၀တ္တာစားတာလည္း ေခတ္ဆန္ဆန္ ေကာင္းေပ့ဆိုတာမွန္သမွ် မရိုးရေအာင္ ခါးေပၚတင္ႏိုင္ ၾကပါတယ္။ ၾကည့္လုိက္ရင္ေတာ့ တကယ့္ ၿမိဳ႔ၾကီးသူ ၿမိဳ႔ၾကီးသားေတြပါပဲ။ ကမ ၻာနဲ႔ ရင္ေပါင္တန္းႏိုင္သူေတြလုိ႔ ထင္စရာ ပါပဲ။

Monday, March 23, 2015

သားျမတ္သမီးျမတ္ရတနာ ျဖစ္ဖြယ္ရာ




သားျမတ္ သမီးျမတ္ ရတနာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း အဂၤါရပ္ (၅) ပါးရွိပါသည္။ ထုိအဂၤါရပ္(၅)ပါးတုိ႔မွာ-
သားငယ္သမီးငယ္တုိ႔သည္ ငယ္စဥ္အခါကပင္ -

   (၁) အလွဴဒါနျပဳလုပ္ျခင္း၌ ၀ါသနာရွိျခင္း၊
   (၂) တရားဓမၼက်င္႔ျခင္း၌ ၀ါသနာရွိျခင္း၊
   (၃) ဟုတ္မွန္ရာဘက္၌ ရဲရင္႔ေသာ စိတ္ဓါတ္ရွိျခင္း၊
   (၄) အတတ္ပညာ သင္ယူရာ၌ စဲြျမဲေသာ စိတ္ဓါတ္ရွိျခင္း
   (၅) စီးပြားဥစၥာရွာရာ၌ စြဲျမဲေသာစိတ္ဓါတ္ရွိျခင္း ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။



  ျမတ္မဂၤလာစာေစာင္ အတြဲ-၂၇ ၊ အမွတ္ -၁ ၊၂၀၁၁ ဇူလုိင္လမွ..
  Posted by moongirl

Sunday, March 22, 2015

ေကာင္းေသာစကားရွိၿခင္း ( ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက )


သုဘာသိတာစ ယာဝါစာ..
ေကာင္းေသာစကားရွိၿခင္းသည္  မဂၤလာ တစ္ပါး..

ေလာကမွာ စကားကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေၿပာတတ္ဖို႔ 
အင္မတန္လုိပါတယ္ ၊အေရးၾကီးပါတယ္၊ စကားေၿပာမတတ္လုိ႔ 
ၿပႆ       နာၿဖစ္တဲ႔သူေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားလဲ….။
အေၿပာမတတ္ေတာ႔ ဆဲသလုိဆိုတဲ႔စကားရွိတယ္။ 
ေလာကမွာ ၿပႆ      နာေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ ၿပႆ      နာေတြ 
ေၿဖရွင္းတဲ႔အခါမွာ စကားနဲ႔ေၿဖရွင္းတာက အေကာင္းဆံုး
နည္းလမ္းပဲ။ အခုေခတ္က လူ႔အရိုင္းအစိုင္းေခတ္ မဟုတ္ဘူး။ 
ေရရွည္ၿပႆ      နာ မေၿပလည္ပါဘူး။ ၿပႆ     နာၿပန္ၿဖစ္ရတာပဲ။ 
ကိုယ္႔အယူအဆ ကိုယ္႔အေတြးအေခၚကို   ေနာက္
တစ္ေယာက္ကို ေၿပာမယ္ဆုိရင္ေတာင္မွ စကားလံုး အသံုး နွုန္းနဲ႔
 ေၿပာပံုဆုိပံု၊ ေၿပာတဲ႔ ေစတနာကအစ မွန္ဖို႔လုိပါတယ္၊ 


စကားေလးခြန္း

ဘုရားေဟာမွာလည္းပဲ မေၿပာသင့္တဲ ့စကား၊ မေၿပာသင့္တဲ့
စကား အက်ဥ္းခ်ဳန္း ေဟာထားတာ ရွိပါတယ္။ မွန္ကန္တဲ့စကား
အက်ိဳးရွိတဲ႕စကား ၊ သူတစ္ပါးလည္းနာခံခ်င္တဲ ့စကား ၊ ၾကားခ်င္တဲ ့
စကားမ်ိဳးကို ေၿပာပါ ။ အဲဒါကေတာ့ နံပါတ္တစ္ အေကာင္းဆံုးပဲ။ 
မွန္လည္းမွန္တယ္ အက်ိဳးလည္းရွိတယ္ သူမ်ားလည္း နားေထာင္
ခ်င္တာကို သိပ္ကို ေၿပာသင့္တယ္။

မွန္တယ္ ။ အက်ိဳးရွိတယ္။ သူမ်ားသိပ္မၾကိဳက္ဘူး ။ အဲဒါမ်ိဳးကိုေတာ့ 
အၿမဲတမ္း မေၿပာနဲ ့။ ဒါေပမယ့္ ေၿပာဖို ့လို အပ္တဲ့အခါမွာေတာ့ 
ေၿပာရမယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ့္သားသမီးကို ဆံုးမခ်င္တယ္ ။ 
သူတို ့နားမေထာင္ခ်င္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ေၿပာရမယ္.။ 
ဒါေမတၱာနဲ႔ေၿပာတာ။ ေဒါသနဲ႔ မဟုတ္ဘူး။  သူ႔ကိုနွိပ္စက္ခ်င္လို႔ 
မဟုတ္ဘူး။  သူမ်ားမွားေနတာကို  သူ႔ကို ၿမင္ေစခ်င္တယ္။ 
သိေစခ်င္တယ္။  ၿပင္လုိုက္မွ သူ အဆင္ေၿပသြားမယ္။ အဲဒီေတာ႔  
ေမတၱာနဲ႔ ကရုဏာနဲ႔ နားဝင္ေအာင္ သြန္သင္ရတယ္။  ဆံုးမရတယ္။

ၿမတ္စြာဘုရားေတာင္မွ ရဟန္းေတြကို  တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ႔ 
အဲဒီလုိ ေမတၱာနဲ႔ ကရုဏာနဲ႔ တင္းတင္း က်ပ္က်ပ္ ဆံုးမတာေတြ
ရွိတယ္ ။
တစ္ခ်ိဳ႔စကားေတြက မွန္ေတာ႔မွန္တယ္၊  အက်ိဳးမရွိဘူး၊ သူမ်ားေတာ႔ 
နားေထာင္ခ်င္တယ္။ အပ်င္းေၿပတာေပါ႔။တခ်ိဳ႔စကားေတြက
အပ်င္းေၿပတယ္၊ အက်ိဳးမရွိဘူး၊ မွန္လည္းမမွန္ဘူး။ ဘယ္ေနရာ 
ဘာၿဖစ္တယ္ဆိုတဲ႔ သတင္းေတြ ဆိုပါေတာ႔။ သတင္းက မွန္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔ သိပ္ေတာ႔ အက်ိဳးမရွိဘူး။ ဒါေပမဲ႔ လူေတြက စိတ္ဝင္စားတယ္။
အဲဒါကိုလည္း သတိထားၿပီးေတာ႔ နည္းနည္းပါးပါးပဲ ေၿပာရတယ္။ 
လူ႔ေလာကဆိုတာ မကင္းေတာ႔ မကင္းနုိင္ပါဘူး။ အဲဒါေတြ 
အမ်ားၾကီးေၿပာၿပီး  အခ်ိန္ကုန္တာလည္း မေကာင္းဘူး။
မွန္တယ္၊ အက်ိဳးမရွိဘူး၊ အမ်ားနားမေထာင္ခ်င္ဘူး။ အဲဒါလည္း 
မေၿပာသင္႔ဘူး။ ဘာၿဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ႔ အက်ိဳးမွမရွိဘဲ။နားမေထာင္
ခ်င္ရင္ မေၿပာသင္႔ဘူး။ မမွန္ဘူး၊ အက်ိဳးမရွိဘူး၊ သူမ်ားလည္း 
နားမေထာင္ခ်င္ တဲ႔ စကားရွိတယ္။ မွန္လည္းမမွန္ဘူး။ အက်ိဳးလည္း
မရွိဘူး။ သူမ်ားလည္းနားမေထာင္ခ်င္ဘူး ဆိုရင္ေတာ႔ အဲ႔ဒီစကားက 
လံုးဝ မေၿပာသင္႔တဲ႔စကားပဲ။
မွန္လည္းမမွန္ဘူး။ အက်ိဳးလည္းမရွိဘူး။ ဒါေပမဲ႔ အမ်ားကေတာ႔ၾကား
ခ်င္တယ္။ နားေထာင္ခ်င္တယ္။ အဲ႔ဒါမ်ိဳးေတြကTelevision မွာလည္း 
 အမ်ားၾကီးပဲ။အဲ႔ဒါလည္းမေၿပာသင္႔ဘူး။ အလကားအခ်ိန္ကုန္တယ္။ 
လူ႔ဘဝဆိုတာ အင္မတန္ တန္ဖိုးရွိတယ္။ အကဲခတ္ခ်င္ရင္ 
စကားေၿပာၾကည္႔ကိုယ္ေၿပာတဲ႔စကားဟာ ကိုယ္ဘယ္လုိလူလဲ
ဆိုတာကို ေဖာ္ၿပတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို အကဲခတ္ခ်င္ရင္ 
႔စကားေၿပာၾကည္႔။သူ႔ပါးစပ္က ထြက္လာတဲ႔စကားကို နားေထာင္ၾကည္
႔ရံုနဲ႔ ဘယ္လိုလူလဲဆိုတာ သိနုိင္တယ္။

ဒီလူတစ္ေယာက္ရဲ႔ ပညာဉာဏ္အရည္အခ်င္းနဲ႔ထိေတြ႔ခံစားမွဳ႔
ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ။ အသံေန အသံထား ကိုလည္း အကဲခတ္
ၾကည္႔ရင္သိနုိင္တယ္။ စကားလံုးအသံုးအနွုန္း ေဝါဟာရကို ၾကည္႔႔ရံု
နဲ႔လည္း သိနုိင္တယ္း တစ္ခ်ိဳ႔လူေတြဆိုရင္  Interview ေတြမွာ 
အဲဒါကိုအကဲခတ္တယ္။ စကားေၿပာရင္း ေမးခြန္းေတြ ေမးသြားတယ္။ 
ယ္လုိစကားအသံုးအနွုန္းမ်ိဳး သံုးသလဲဆိုတာ ၾကည္႔ၿပီးေတာ႔ 
ဒီလူ ပညာအရည္အခ်င္းန ဲ႔စိတ္ဓာတ္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းသလဲ 
ဆိုတာကို အကဲခတ္တယ္။

ဘုန္းၾကီးလည္း လူကဲခတ္တာ အင္မတန္ ဝါသနာပါတယ္ ။ လူေတြကို 
စကားေၿပာတဲ႔အခါမွာ ေသေသ ခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၿပီး ေၿပာတယ္။ 
သူတုိ႔ေၿပာတာကို ေသခ်ာနားေထာင္ ေသခ်ာအကဲခတ္တယ္။ 
ေသခ်ာ အကဲခတ္ လုိ႔ အေမရိကမွာ တစ္ခ်ိဳ႔လူေတြ ဘုန္းၾကီးဆီ 
မလာေတာ႔ဘူး။ ထြက္ေၿပးသြားတယ္။  ငါတုိ႔အေၾကာင္းကို သိကုန္
ေတာ႔မယ္ ဆိုၿပီး လာကိုမလာေတာ႔ဘူး။ ကိုယ္႔အေၾကာင္းသိသြားမွာ 
သိပ္ေၾကာက္တယ္။ ဘုန္းၾကီးက ေစတနာနဲ႔ အကဲခတ္တာပါေနာ္။

တပည္႔ေလးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူ ငယ္ငယ္တုန္းကေပါ႔။ 
သူ႔ကို စကားေၿပာရင္ ဘုန္းၾကီးက သူ႔စိတ္ထဲမွာ ဘာၿဖစ္ေနလဲ၊
ဘာေတြးေနလဲ၊ ကြယ္ရာမွာ သူတစ္ခုခုလုပ္ထားရင္ ဘယ္လုိ
လုပ္တာ ၿဖစ္ရမယ္၊ ဘယ္လုိေၿပာတာၿဖစ္ရမယ္လုိ႔ ဘုန္းၾကီးက
တစ္ခါတစ္ေလေၿပာၿပတာေပါ႔။ တစ္ခါတစ္ေလ တိုက္ဆိုင္မွဳ႔ က 
အံၾသစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္တုိက္ဆိုင္တယ္။ စကားလံုး
အတိအက်၊ ဝါက်အတိအက်ထိ တုိက္ဆိုင္သြားတာရွိတယ္ ။ 
အဲဒီလုိၿဖစ္ေနေတာ႔ အဲ႔ဒီကေလးက ဘယ္လုိေၿပာလည္းဆိုေတာ႔
‘အဲ႔ေလာက္ၾကီးသိေနေတာ႔လည္း မေကာင္းဘူးလုိ႔ ထင္တယ္တဲ႔။

ကိုယ္ကို သူမ်ားက အကဲခတ္ေနတယ္ေနာ္။ လူဆိုတာ တစ္ေယာက္နဲ႔
တစ္ေယာက္ေတြ႔တာနဲ႔ အၿမဲတမ္း အကဲခတ္ေနၾကတယ္။
လူကဲခတ္တတ္သည္ၿဖစ္ေစ မတတ္သည္ၿဖစ္ေစ တစ္ေယာက္နဲ႔
တစ္ေယာက္ေတြ႔ရင္ အကဲေတာ႔ခတ္ေနတာပဲ။ သူ႔စိတ္ထား
ဘယ္လုိရွိလဲ၊ သူ႔အသိဉာဏ္၊ သူေၿပာပံုဆုိပံုေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ႔ 
သူ႔ကို ၿပန္ဆက္ဆံတာပဲ။ သူက တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း
နဲ႔ ေကာင္းတဲ႔စကားကို ေၿပာမယ္၊ အက်ိဳးရွိတဲ႔စကားကိုေၿပာမယ္ 
ဆိုရင္ အေကာင္းဆံုးလုိ႔ ဆုိခ်င္တယ္။

ေလာကမွာ စကားေၿပာအေကာင္းဆံုးသူ

စကားကို ေပါ႔ေပါ႔တန္တန္ မေၿပာဖို႔ သိပ္အေရးၾကီးပါတယ္။
ပညာရပ္တစ္ခု အေနနဲ႔ ေလ႔လာပါ။ ေလ႔က်င္႔ပါ။ စကားနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ဘုန္းၾကီး စာအုပ္တစ္အုပ္မွာ ေရးထားတာရွိပါတယ္။ 
စာအုပ္ နာမည္ကဘာတဲ႔တုန္း ။ သတိနဲ႔ေၿပာပါတဲ႔။ ဟုတ္တယ္။ 
အဲ႔ဒီထဲမွာ သံုးပုဒ္ပါတယ္။ သတိနဲ႔ေၿပာပါ၊ ေဒါသကိုနားလည္ပါ၊ 

အလုပ္တြင္ ေမြ႔ေလ်ာ္ၿခင္း
အလုပ္မွာ ေဒါသၿဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ႔ အဲ႔ဒီေဒါသကို 
နားလည္ပါ။ အလုပ္မွာ စကားေၿပာတတ္ဖို႔ဟာ ေတာ္ေတာ္
အေရးၾကီးတယ္ေနာ္. အလုပ္ဆိုတာ ၿပႆနာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား
ၿဖစ္တဲ႔ေနရာပဲ။ အဲ႔ဒီေတာ႔ အလုပ္ရယ္၊ ေဒါသရယ္၊ သတိနဲ႔ေၿပာပါရယ္ 
တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု စပ္ဆက္မွဳရွိေနတယ္ ဆိုၿပီးေတာ႔ သံုးခု တြဲလုိုက္တာပါ။

သတိနဲ႔ေၿပာပါ။ သတိနဲ႔ေၿပာလုိ႔ရွိရင္ တၿဖည္းၿဖည္းနဲ႔ သတိ
ေကာင္းလာေလေလ ကိုယ္ေၿပာတဲ႔စကားေတြမွာ အၿပစ္အနာ
အဆာခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္ နည္းေလေလၿဖစ္လာမယ္။ ပိုၿပီးေတာ႔ 
အက်ိဳးရွိတဲ႔ စကားကို ေၿပာတတ္လာမယ္။.

သတိနဲ႔ေၿပာလုိ႔ရွိရင္ ေၿပာတဲ႔အခ်ိန္မွာကိုက ဉာဏ္ ပိုထြက္လာမယ္။ 
အဲဒီေတာ႔ ပိုၿပီးေတာ႔ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းၿပီး အက်ိဳးရွိတဲ႔စကားေတြ၊ 
 ထိေရာက္တဲ႔စကားေတြ ေၿပာတတ္တဲ႔သူၿဖစ္လာၿပီ။

ေလာကမွာ ဘယ္သူေတြလဲဆိုတာ စကားေၿပာတတ္တဲ႔သူေတြဟာ
လက္နဲ႔ေၿခနဲ႔ အလုပ္လုပ္စရာ သိပ္႔မရွိေတာ႔ဘူး။ ေလာကီနဲ႔ေၿပာရမယ္ဆိုရင္ 
ဦးေႏွာက္နဲ႔ပဲ သံုးေတာ့မယ္ အနိမ့္ဆံုး လက္မွတ္ထိုးရံုပဲ။ 
အေရးအၾကီးဆံုးကဘာလဲဆိုတာ ေၿပာရမယ္။ အမ်ားလက္ခံေအာင္ 
ေဆြးေႏြးေပးရမယ္။ သူ ေၿပာပံုဆိုပံုအေၾကာင္းအက်ိဳး ကိုက္တယ္၊ 
သဘာဝက်တယ္၊ သူ႔ေစတနာလည္းမွန္ရင္ အမ်ားက သူ႔စကားကို
လက္ခံရင္ သူေၿပာတဲ႔ကိစြွ
အတည္ၿပဳလုိက္ရင္ အတည္ၿဖစ္သြားၿပီေပါ႔။ဒါက ေလာကီပိုင္း။

ေလာက မွာ စကားေၿပာ အေကာင္းဆံုးသူ ဘယ္သူလဲ. ၿမတ္စြာဘုရား။ 
အေကာင္းဆံုးစကားေၿပာတတ္လုိ႔ ဘုရားၿဖစ္တာ။ တရား မေဟာတတ္ရင္ 
ဘုရားမၿဖစ္နုိင္ဘူး။ ဘုရားဟာ အေၿခအေနကို လုိက္ၿပီး ၊ တရားနာတဲ႔သူကို 
လိုက္ၿပီး အပိုအလုိမရွိ ေဟာေၿပာနုိင္တယ္။

အဲ႔ဒီေတာ႔ စကားဆုိတာ အင္မတန္အေရးၾကီးတဲ႔ ကိစြွတစ္ခု ၿဖစ္တာမုိ႔လုိ႔ 
 စကားေၿပာတာကို အမ်ားၾကီး သတိထားၿပီး ေၿပာရမယ္။

ဒီမဂၤလသုတ္က ေလာကီေရာ ေလာကုတၱရာေရာ နွစ္ဖက္စလံုးမွာ ၾကီးပြားေရး၊ 
ေအာင္ၿမင္ေရး၊တုိးတက္ေရး အတြက္ တကယ္ထိေရာက္တဲ႔ ၿပည္႔စံုတဲ႔ 
တရားေတာ္ၿဖစ္တယ္။ ဘုန္းၾကီး ဒီတရားကို ေလးေလးနက္နက္ ခံစား
ရတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ အတတ္နုိင္ဆံုး အေသးစိတ္ေလးေလးနက္နက္
သေဘာေပါက္ရင္ လုိက္နာက်င္႔သံုး ရင္ အင္မတန္အက်ိဳးမ်ားတယ္။ 
သေဘာမေပါက္ဘဲနဲ႔ ရြက္ေနရင္ေတာ႔မရေသးဘူးေနာ္ ။ 
ဒါေၾကာင္႔ ေလးေလးနက္နက္ သေဘာေပါက္တဲ႔သူေတြ ၿဖစ္ေစခ်င္တယ္။



ကမ ၻာသစ္ 

ဗုဒၶ၀ါဒီ စြဲ၍တည္မည္



အိုးမဖုတ္ခင္ ၊ အိုးလုပ္စဥ္၀ယ္
အိုးတြင္ ႏွိပ္ခတ္၊၊ တံဆိပ္မွတ္ကာ
မျပတ္မစဲ ၊ အိုးပင္ကြဲလည္း
အျမဲတေစ ၊ တည္ရွိေနသို႕
ေထြေထြ ေသြးသား ၊ ကေလးမ်ား၌
ဘုရားတံဆိပ္ ၊ ဘာသာစိတ္ကို
ခပ္ႏွိပ္ႏိုင္မွ ၊ သက္ဆံုးက်ေအာင္
ဗုဒၶ၀ါဒီ ၊ စြဲ၍တည္မည္
ကိုယ္စီခပ္ႏွိပ္ေစသတည္း ။

အရွင္ ဇနကာ ဘိ၀ံသ
အမရပူရ ေတာင္ျမိဳ႕ ၊ မဟာ ဂႏၶာရံုဆရာေတာ္

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>